Veel gestelde vragen en onze antwoorden vindt u hier!

Q: Is het mogelijk om bestellingen op te halen?
A: Nee, het is helaas niet mogelijk om bestellingen af te halen

Q: Zijn jullie telefonisch bereikbaar?
A: Ja, wij zijn telefonisch bereikbaar op 085 3031282. Echter zijn wij slechts persoonlijk bereikbaar op werkdagen van 17:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 12:00 tot 18:00 uur. Zijn we niet aanwezig dan kunt u natuurlijk altijd een voicemail voor ons achterlaten en dan zullen we zo snel mogelijk reageren. Vaak zijn wij sneller in staat te reageren op emails dus wij raden u aan om daarvan gebruik te maken indien dat mogelijk is.

Q: Hoe kan ik iets terugsturen / herroepingsrecht
A: U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren (uitgezonderd etenswaren en snoep wat speciaal voor de klant verpakt is en of een beperkte houdbaarheid heeft. Deze zullen niet worden teruggenomen). U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@degroenebuik.nl of via het herroepingsformulier wat u kunt vinden onder het kopje Service op de home pagina. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Q: Waarom kan ik etenswaren en snoep niet retour sturen?
A: Ons snoep en etenswaren heeft of wel een beperkte houdbaarheid ofwel is speciaal voor u verpakt. Om zowel hygiënische reden als wel de traceerbaarheid van de waren kunnen wij de goederen niet meer verkopen. Omdat de waren uit ons zicht verdwenen zijn kunnen wij de kwaliteit van de goederen niet meer garanderen.

Q: Welke verzendkosten rekenen jullie?
A: In onze webwinkel hanteren we twee verzendtarieven. Bestellingen boven de €50,- verzenden wij geheel kosteloos binnen Nederland. Voor bestellingen onder de €50,- rekenen wij €4,95. Het maakt hierbij geen verschil of het brievenbuspost of pakketpost betreft.

Q: Verzenden jullie ook naar België?
A: Ja, wij verzenden ook naar België. Verzendkosten voor bestellingen naar België zijn €7,- euro. Bestellingen boven de €50 euro worden gratis verzonden.

Q: Waarom berekenen jullie extra kosten als ik met Paypal wil betalen?
A: Paypal berekend transactie kosten door aan de verkopende partij. Dit bestaat uit een deel vaste kosten en een variabel deel. De vaste kosten neemt De Groene Buik voor haar rekening net als met iDeal betalingen. Vanwege de toch variabele kosten van 3,5% over het aankoop bedrag zijn wij genoodzaakt om deze kosten door te berekenen aan onze klanten.

Q: Is het ook mogelijk om het zachte snoep in papieren zakjes te leveren?
A: Ja dat is mogelijk. Als u dit wenst kunt u dat in het opmerkingen veld bij uw bestelling kenbaar maken. De reden dat wij het zachte snoep in plastic verpakken is tweeledig. Ten eerste droogt het sneller uit en ten tweede gaat het soms plakken aan het papier. Dit gaat dus ten kosten van de kwaliteit van het snoep.

Q: Het zachte snoep slaat soms wat wit uit, hoe komt dat?
A: Het witte op de zachte snoepjes is maisbloem. Maisbloem wordt gebruikt in de mal waarin het snoepje gegoten wordt tijdens de productie. Het is dus geen uitslag maar wat restjes maisbloem. Dit bevat overigens geen gluten en het snoepjes blijft daarom ook glutenvrij.

Q: Waarom bieden jullie zachte snoepjes aan waar kleurstoffen in zitten?
A: Zoals we ook op diverse pagina’s proberen duidelijk te maken willen wij niet oordelen over goed of fout. Sommige mensen hebben een intolerantie voor gluten of lactose en andere hebben dat met kleurstoffen. In het geval van de zachte snoep kiezen wij er voor om ook mensen met intoleranties voor diverse ingrediënten een lekker alternatief te bieden. Ook hier kijken we altijd of we het aanbod met toevoegingen zo veel mogelijk kunnen vermijden en dat zal ook onze uitdaging blijven. Voor tips staan wij altijd open.

Q: Wat te doen bij een klacht?
A: We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@degroenebuik.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.